به همت انجمن علوم و صنایع غذایی ایران برگزار گردید : کارگاه آموزشی دو روزه ارزیابی حسی – اپتیموم سازی فرمولاسیون محصولات غذایی ( مقدماتی ) با تدریس دکتر حسن کاکویی

انجمن علوم و صنایع غذایی ایران کارگاه آموزشی دو روزه ارزیابی حسی –اپتیموم سازی فرمولاسیون محصولات غذایی  ( مقدماتی )  را  امروز پنجشنبه ( ۲۸/۰۴/۹۷ )  با تدریس دکتر حسن کاکویی برگزار نموده و شایان ذکر است این کارگاه آموزشی فردا ( جمعه ۲۹/۰۴/۹۷ ) نیز ادامه خواهد داشت  .گفتنی است از اهداف این کارگاه کاربردی انجام پروژه های عملی ارزیابی حسی بر روی محصولات جهت تعیین تفاوت ویژگی های حسی در محصولات مشابه شرکت های مختلف ، انتخاب بهترین نوع مواد اولیه ، اصلاح ، شبیه سازی ، اپتیموم سازی فرمولاسیون و فرآیندها بوده است . همچنین این کارگاه آموزشی حضور فعال و موثر مدیران و کارشناسان تولید ، کنترل کیفی و مسئول فنی از کارخانجات دوشه آمل (هراز ) ، مجتمع صنایع غذایی میهن ، آماده لذیذ  ، تین دامداران  ، کترینگ هواپیمایی قشم ، ژینو کارا آوه  ، خجسته فرجام ، گل ذرت سازان  و دانشجویان تحصیلات تکمیلی را به همراه داشت .

لازم بذکر است سرفصل های این دوره آموزشی شامل موارد ذیل است :

۱-  مقدمه

۲-  مبانی ارزیابی حسی

۳-  تعاریف و اصطلاحات تخصصی

۴- فاکتورهای موثر بر آزمون های ارزیابی حسی

۵- فاکتورهای موثر بر درک ویژگی های حسی

۶-  اهداف ارزیابی حسی

۷-  ویژگی های حسی محصولات غذایی

۸- مباحث فیزیولوژی و روانشناختی در ادراک ویژگی های حسی

۹- حواس پنج گانه

۱۰ –  حد آستانه

۱-۱۰-تئوری و اندازه حد آستانه ها

۲-۱۰- انواع آستانه ها

۳-۱۰- کاربرد حد آستانه

۴-۱۰- روش های اندازه گیری حد آستانه

۱۱-  توصیف ویژگی های حسی محصولات غذایی

۱-۱۱- چرا برخی از افراد توصیف فرآورده ها را بهتر انجام می دهند

۲-۱۱-  اثرات حافظه حسی افراد در توصیف ویژگی های حسی محصولات غذایی

۱۲-  ارزیابی حسی به چه سوالاتی پاسخ می دهد؟

۱-۱۲- کاربردهای ارزیابی حسی در اپتیمم سازی وتوسعه فرمولاسیون

۲-۱۲-  کاربردهای ارزیابی حسی درطراحی محصول جدید

۳-۱۲-  کاربردهای ارزیابی حسی در شناخت نیازهای مصرف کننده ها

۴-۱۲- کاربردهای ارزیابی حسی در شناسایی بدطعمی

۵-۱۲-  کاربردهای ارزیابی حسی در تعیین مدت ماندگاری محصولات

۶-۱۲-  کاربردهای ارزیابی حسی در ارزیابی محصولات شرکت های رقیب

۷-۱۲-  کاربرد ارزیابی حسی در شبیه سازی فرمولاسیون محصولات غذایی بر اساس ویژگی های حسی محصولات شرکت های رقیب

۱۳-  نقش ارزیابی در کنترل کیفیت مواد غذایی

۱۴-  مبانی کلی و الزامات انتخاب ارزیاب های حسی

۱۵- گروه بندی ارزیاب های حسی

۱۶- کلیات انتخاب ارزیاب های حسی

۱-۱۶-  مبانی کلی انتخاب ارزیاب های حسی برای آزمون های تفاوت

۲-۱۶-  مبانی کلی انتخاب ارزیاب های حسی برای آزمون های توصیفی

۱۷ – آموزش ارزیاب ها

۱۸ –  آزمایشگاه ارزیابی حسی

۱۹-  طراحی اتاق ارزیابی حسی وشرایط محیطی

۲۰-  پروتوکل آزمون ها

۲۱-  دستورالعمل اجرایی برای ارزیاب ها

۲۲-  نحوه تمیز کردن محفظه دهان قبل و بعد از هر مرحله خوردن غذ     ا۲۳ –  نحوه جویدن ،مزه مزه کردن،بلعیدن غذا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate »