به همت انجمن علوم و صنایع غذایی کارگاه آموزشی تخصصی “ارزیابی حسی پیشرفته مواد غذایی ( آزمون های توصیفی ) “ برخط برگزار گردید

انجمن علوم و صنایع غذایی ایران ، ۵ و ۶ اسفند ماه  ۱۴۰۰ میزبان برگزاری کارگاه آموزشی ارزیابی حسی پیشرفته مواد غذایی ( آزمون های توصیفی ) با تدریس دکتر حسن کاکویی  به صورت آنلاین و مجازی در اسکای روم با حضور بیش از ۲۰ تن از کارشناسان و متخصصان از کارخانجات صنایع فرآورده های غذایی مزمز ، فرآورده های گوشتی کاله آمل ، زمزم ایران ، دومینو ، الیت ، پویا آداک ، پسته شو ، قند یگانه ، آذرنوش شکوفه ، ماهور ، ماسترفوده ، روژین تاک و  اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی است.

گفتنی است اهداف و سرفصل های این دوره آموزشی شامل موارد ذیل است :

ارزیابی حسی به چه سوالاتی پاسخ می دهد؟

اهداف ارزیابی حسی محصول گرا

کاربردهای ارزیابی حسی محصول گرا در اپتیمم سازی وتوسعه فرمولاسیون

کاربردهای ارزیابی حسی محصول گرا درطراحی محصول جدید

کاربردهای ارزیابی حسی محصول گرا در شناخت نیازهای مصرف کننده ها

کاربردهای ارزیابی حسی محصول گرا در شناسایی بدطعمی

کاربردهای ارزیابی حسی در تعیین مدت ماندگاری محصولات

کاربردهای ارزیابی حسی محصول گرا در ارزیابی محصولات شرکت های رقیب

کاربرد ارزیابی حسی در شبیه سازی فرمولاسیون محصولات غذایی بر اساس ویژگی های حسی محصولات شرکت های رقیب

کاربرد فاکتورهای ۹M

مبانی کلی و الزامات انتخاب ارزیاب های حسی

گروه بندی ارزیاب های حسی

مبانی کلی انتخاب ارزیاب های حسی برای آزمون های توصیفی

آموزش ارزیاب ها

هدایت و اجرای طرح های ارزیابی حسی محصول گرا

توصیف ویژگی های حسی محصولات غذایی

چرا برخی از افراد توصیف فرآورده ها را بهتر انجام می دهند

اثرات حافظه حسی افراد در توصیف ویژگی های حسی محصولات غذایی

معیارهای ارزیابی کارایی ارزیاب ها  

دستورالعمل اجرایی برای ارزیاب ها

– روش های رتبه بندی

– روش های توصیفی

– آزمون های ارزیاب ها

– روش ها وآزمون های مورد نیاز برای ارزیابی ارزیاب ها و نتایج ارزیابی

انواع روش های ارزیابی حسی توصیفی

 ایجاد واژه های توصیفی تخصصی برای ویژگی حسی مورد نظر

 روش های آنالیز توصیفی

روش پروفایل طعمی

روش پروفایل بافتی

آنالیز توصیف کمی

Quantitative Descriptive Analysis (QDA)

روش پروفایل انتخاب آزاد 

Spectrum Method  

آزمون شدت –زمان

آموزش برای آزمون شدت – زمان

آنالیز منحنی های شدت – زمان

اندازه گیری میزان دوست داشتن

انتخاب روش های مناسب ارزیابی حسی

مقیاس ها

 انواع مقیاس ها در ارزیابی های حسی

کاربرد مقیاس ها در ارزیابی های حسی

استفاده های صحیح ونادرست از مقیاس ها

خطاهای روانشناسی در مقیاس ها

خطاهای رایج در ارزیابی حسی و راه های  پیشگیری از آن

توصیف تخصصی ویژگی های حسی گروه های مختلف مواد غذایی(پروژه عملی کارگاه)

♦️♦️جهت کسب اطلاعات تکمیلی و ارائه هرگونه انتقاد و پیشنهاد با شماره تلفن های ۴۴۲۹۳۴۵۰ و  44293455 و  44293459 تماس حاصل نمایید.

Translate »