انجمن علوم و صنایع غذایی ایران کارگاه آموزشی ارزیابی حسی پیشرفته مواد غذایی ( آزمون های توصیفی ) را برگزار می کند

📣🔴اطلاعیه دوره آموزشی آنلاین و  مجازی  انجمن علوم و صنایع غذایی ایران

ضمن آرزوی سلامتی ، به اطلاع می رساند انجمن علوم و صنایع غذایی ایران بنابر رسالت خود جهت ارتقای سطح فنی و بروز نمودن اطلاعات علمی مدیران تولید ، مسئولین فنی ، مدیران واحد تحقیق و توسعه (R&D)، کارشناسان و تکنسین های آزمایشگاه های کارخانجات صنایع غذایی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی ( کارشناسی ارشد و دکتری ) و همچنین هیات علمی دانشگاهها  اقدام به برگزاری دوره های بازآموزی در سطح تئوری – عملی و با مجوز رسمی اداره فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو و اکتساب امتیاز از سوی آن سازمان به صورت آنلاین و مجازی در اسکای روم نموده است .

       براساس بخشنامه شماره ۲۹۲۱۱ سازمان غذا و دارو برای اجباری بودن ۲۵ امتیاز آموزشی سالانه برای مسولین فنی جهت تمدید پروانه مسؤلین فنی  ، انجمن علوم و صنایع غذایی ایران  کارگاه آموزشی ارزیابی حسی پیشرفته مواد غذایی ( آزمون های توصیفی )  را برگزار  می نماید.

 🔸امتیاز باز آموزی: ۱۰ امتیاز

🔸مدت زمان: ۸ ساعت

🔸زمان برگزاری: درروزهای پنجشنبه و جمعه مورخ ۵ و ۶ اسفند ماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۰ الی ۱۲  و ۱۳ الی ۱۵ به صورت آنلاین و مجازی از طریق اسکای روم که پس از ثبت نام ، نام کاربری و رمز ورود در اختیار شرکت کننده محترم قرار داده می شود .

🔸مهلت ثبت نام : ۲۳  بهمن  ماه  1400

 🔸 مدرس دوره: آقای دکتر حسن کاکویی دکترای تخصصی علوم و صنایع غذایی با گرایش کنترل کیفی و بهداشتی و  کارشناس سازمان غذا و دارو – وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی

🔸هزینه دوره : دویست و نود  هزار تومان                                                                           

🔵🔴اهداف و سرفصل دوره شامل :

ارزیابی حسی به چه سوالاتی پاسخ می دهد؟

اهداف ارزیابی حسی محصول گرا

کاربردهای ارزیابی حسی محصول گرا در اپتیمم سازی وتوسعه فرمولاسیون

کاربردهای ارزیابی حسی محصول گرا درطراحی محصول جدید

کاربردهای ارزیابی حسی محصول گرا در شناخت نیازهای مصرف کننده ها

کاربردهای ارزیابی حسی محصول گرا در شناسایی بدطعمی

کاربردهای ارزیابی حسی در تعیین مدت ماندگاری محصولات

کاربردهای ارزیابی حسی محصول گرا در ارزیابی محصولات شرکت های رقیب

کاربرد ارزیابی حسی در شبیه سازی فرمولاسیون محصولات غذایی بر اساس ویژگی های حسی محصولات شرکت های رقیب

کاربرد فاکتورهای ۹M

مبانی کلی و الزامات انتخاب ارزیاب های حسی

گروه بندی ارزیاب های حسی

مبانی کلی انتخاب ارزیاب های حسی برای آزمون های توصیفی

آموزش ارزیاب ها

هدایت و اجرای طرح های ارزیابی حسی محصول گرا

توصیف ویژگی های حسی محصولات غذایی

چرا برخی از افراد توصیف فرآورده ها را بهتر انجام می دهند

اثرات حافظه حسی افراد در توصیف ویژگی های حسی محصولات غذایی

معیارهای ارزیابی کارایی ارزیاب ها  

دستورالعمل اجرایی برای ارزیاب ها

– روش های رتبه بندی

– روش های توصیفی

– آزمون های ارزیاب ها

– روش ها وآزمون های مورد نیاز برای ارزیابی ارزیاب ها و نتایج ارزیابی

انواع روش های ارزیابی حسی توصیفی

 ایجاد واژه های توصیفی تخصصی برای ویژگی حسی مورد نظر

 روش های آنالیز توصیفی

روش پروفایل طعمی

روش پروفایل بافتی

آنالیز توصیف کمی

Quantitative Descriptive Analysis (QDA)

روش پروفایل انتخاب آزاد 

Spectrum Method  

آزمون شدت –زمان

آموزش برای آزمون شدت – زمان

آنالیز منحنی های شدت – زمان

اندازه گیری میزان دوست داشتن

انتخاب روش های مناسب ارزیابی حسی

مقیاس ها

 انواع مقیاس ها در ارزیابی های حسی

کاربرد مقیاس ها در ارزیابی های حسی

استفاده های صحیح ونادرست از مقیاس ها

خطاهای روانشناسی در مقیاس ها

خطاهای رایج در ارزیابی حسی و راه های  پیشگیری از آن

توصیف تخصصی ویژگی های حسی گروه های مختلف مواد غذایی(پروژه عملی کارگاه)

♦️♦️جهت کسب اطلاعات تکمیلی و ارائه هرگونه انتقاد و پیشنهاد با شماره تلفن های ۴۴۲۹۳۴۵۰ و  44293455 و  44293459 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate »