قطعنامه یازدهمین همایش ملی صادرات ماشین آلات و محصولات صنایع غذایی

همانگونه که مستحضرید و پیرو اطلاع رسانی های صورت گرفته یازدهمین همایش ملی صادرات ماشین آلات و محصولات صنایع غذایی به همت انجمن علوم و صنایع غذایی ایران و با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران و شرکت پالار سامانه همزمان با نمایشگاه ایران اگروفود ۹۶ در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران سالن سبز در تاریخ چهار شنبه ۳ خرداد ماه ۹۶ از ساعت ۳۰ :۹ الی ۱۴ با حضور مقامات و مسئولین، دانشگاهیان و اصحاب رسانه و جمع کثیری از مدیران و صاحبان واحد های صنعتی برگزار گردید همچنین این همایش با حضور آقایان مهندس مودودی معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران ، دکتر مهدی صادقی نیارکی مدیر کل صنایع غذایی ، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت ، معدن و تجارت و همچنین دکتر شجری مدیر کل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی همراه بوده است .در خاتمه شرکت کنندگان نسبت به گنجاندن موارد ذیل در قطعنامه همایش تاکید نمودند .

” قطعنامه یازدهمین همایش ملی صادرات ماشین آلات و محصولات صنایع غذایی ”

۱- هزینه حمل و نقل توسط دولت تعدیل گردد و همچنین دولت امکانات بیشتری در این خصوص لحاظ نماید .

۲- دولت در مورد مسائل و مشکلات مالیاتی کمک و مساعدت بیشتری انجام دهد .

۳- بیمه ( شامل هزینه های بیمه و نوع بیمه ) : هزینه های بیمه در امر صادرات کاهش یابد و همچنین در مورد مسائل و مشکلات موجود در این زمینه توسط مسئولین مرتبط تدبیرهای لازم اندیشیده شود .

۴- زیر ساخت های گمرک و بنادر : این زیر ساختها باید اصلاح گردد نظیر کاهش توقف های طولانی محصولات در بنادر و گمرک ، تسهیل در تسریع ترخیص کالاها ، کاهش هزینه های احتمالی و …

۵- قیمت تمام شده و ارزش افزوده : ساماندهی قیمت تمام شده و ارزش افزوده از جمله مسائل مبتلا به صنعت در امر صادرات می باشد .

۶- انتقال پول به خارج از کشور : بانکها در خارج از کشور شعبه داشته باشند یا با شعب بانک های خارجی توافق نامه هایی منعقد شود که این امر سبب تسهیل در امر انتقال می گردد .

۷- تثبیت قیمت ارز : نوسانات قیمت ارز که یکی از موانع بزرگ در امر صادرات می باشد کنترل شود که این امر سبب بهبود صادرات می گردد.

۸- تامین سرمایه در گردش : بانکها جهت وثیقه ، تسهیلاتی قائل شوند ، مثلا برند کارخانجات معتبر را به عنوان وثیقه قبول نمایند و سرمایه در گردش لازم را تامین نمایند .

۹- جوائز صادراتی : مهمترین مسئله در خصوص جوائز و مشوق های صادراتی عدم تاخیر در پرداخت آنها می باشد و همچنین مقدار آنها افزایش یابد .

۱۰- سازمانها ، ارگانها و تشکل های صادراتی منجمله سازمان توسعه تجارت ایران – وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی – وزارت صنعت ، معدن و تجارت – وزارت جهاد کشاورزی – سازمان غذا و دارو و سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران هماهنگی بیشتری داشته و همچنین نقش بیشتری به تشکل ها و انجمن ها در امر سیاستگذاری و نیز مشارکت در تصمیم گیری ها در خصوص امر توسعه صادرات بدهند .

۱۱- تعرفه های بالا و عدم عضویت در سازمان تجارت جهانی ( WTO ) : تعرفه ها اصلاح شود و همچنین مقدمات عضویت در سازمان تجارت جهانی فراهم گردد .

Translate »