با هدف نیل به جامعه سالم و پویا از طریق بهبود سیستم سلامت و کیفیت غذا جشنواره سلامت غذا برگزار می گردد

با توجه به رویایی کشورها با انوا ع مشکلات تغذیه ای ، تغییر شیوه زندگی ، الگوی نامناسب مصرف غذا و رژیم غذایی ناسالم افراد و استفاده بی رویه از فست فودها و عدم استفاده از مواد غذایی سالم و افزایش بیماریهای مختلف از جمله انواع سرطانها  دیابت و فشار خون و بیماریهای قلبی و عروقی و … باعث شده در مسیر نیل به جامعه پویا و سالم ، بهبود سیستم سلامت و کیفیت غذا در محصولات صنایع غذایی و مراکز خدمات غذایی از یکسو و ارتقا سطح مواد تغذیه ای شهروندان اقدامات اساسی انجام گیرد.

لذا جشنواره سلامت غذا با رویکرد ارتقاء سطح سلامت غذا و دستیابی به جامعه سالم و پویا و همچنین شناسایی برندهای پیشرو در تحقیق و توسعه و ارتقای سلامت محصولات غذایی در تاریخ ۲۵ تیرماه با حضور مسئولین بخش سلامت کشور برگزار می گردد .

حضور شرکتهای صنایع غذایی ، کشاورزی و سایر گروهای هدف در جشنواره سلامت غذا و مشارکت در معرفی محصولات یک فرآیند داوطلبانه و اختیاری است و به عنوان یک نمونه عینی از تعهد مسئولیت پذیری اجتماعی و پاسخگویی در برابر سلامت غذا تلقی می گردد که باعث افزایش اعتبار و ارزش اجتماعی گردیده و فرصت مناسبی جهت ایجاد فضای رقابت در ارتقای سلامت غذا را فراهم می سازد .

گروههای هدف این جشنواره شامل  صنایع کشاورزی ، تولید کننده مواد اولیه ، صنایع غذایی وصنایع وابسته ، رستورانهای متعهد به سلامت و استارت آپهای توزیع غذای شهری ، شهروندان وارگانهای دولتی ، صنعتی و تجاری سفارش دهنده غذایی سازمانی و گروههای بیمارستانی  مراکز آموزشی وغیره می باشند.

از دستاوردهای مورد انتظار برگزاری جشنواره می توان به برپایی نمایشگاه جهت معرفی جدید ترین محصولات غذایی و دسته بندی محصولات بر اساس کاهش  اثرات زیانبار محصول در مقایسه با استانداردهای موجود ، تشکیل کمپین دائمی سلامت و… اشاره نمود.

خواهشمند است جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۴۴۱۴۹۱۱۲  جناب آقای قربانی یا سرکارخانم رسولی تماس حاصل فرمایید.

Translate »